středa 21. října 2015

Nutrition|EAT BY SEASON

Mám pro vás jednu otázku - vnímáme vůbec ještě roční období? když ráno nasedáme do aut, která si v téhle zimě vyhřejeme na nejvyšší možnou teplotu, aby nás odvezla do našich kanceláří uvnitř office center, které jakoby oplývaly vlastním podnebím a abychom to završili, tak nás to všechno sychravé počasí začne na konci listopadu ale vážně štvát a rozhodneme se pro menší výlet do Dubaje, protože tady se to vážně nedá snést, no ne? 

Mně se každopádně s přicházející zimou změnil jídelníček celkem podstatně! Nemám chuť dát si smoothie nebo salát s kuřecím masem, ráda vynechám i jogurt s čerstvým ovocem. Mám totiž úplně jiné chutě! Salát z pečených paprik, řepy s pár lístky špenátu, semínky a sýrem feta? Ano prosím! Dýňová polévka? Sem s ní!

A tak se postupně proměnil celý můj jídelníček, nejdříve z něj vypadlo typicky letní ovoce, teď u mě hledejte pomeranče, jablka a hrušky, pak i zelenina, jak postupně začaly rajčata chutnat gumově a okurky nijak, podzim má přeci tolik skvělých chutí - dýně, špenát, řepa, růžičková kapusta... A k mému údivu je následovalo maso! Nejenže na něj nemám chuť, při představě že dám do pusy mi není úplně nejlíp, zatím občasnou výjimku získává losos, ale ani ten mě nedostává na vrchol kulinářské extáze. Možná je to sezónní záležitost a možná se ze mě stává vegetarián!

Takže co mi teď pravidelně končí v košíku?

2 dýně hokkaidó
Červená řepa
Baby špenát
Hlíva ústřičná
Růžičková kapusta
Avokádo
Batáty
Quinoa
Cizrna
Grepy
Jablka
Vejce
Sýr feta
Tempeh
Bílý jogurt řecký milko
Cottage (nejlépe křenový od meggle)
Šmakouny (ty ovocné prosím)
Kešu (není nad doma vyrobené kešu máslo namazané na šmakouní plátky :)
Chia semínka
Raw hořká čokoláda
Kokosové mléko
Sypané zelené čaje
Stevie
Phd protein bílá čokoláda

A když nad tím teď tak uvažuju, tak mám celkem jednostrannou stravu :) Ale jsem spokojená a až bude tělo potřebovat něco jiného, tak si prostě řekne. Co vy? Žijete podle sezóny?

Žádné komentáře:

Okomentovat